Ferier og lukkedage

Skoleåret 2024/2025

  • Første skoledag efter sommerferien: Mandag d. 12. august 2024
  • Efterårsferie: Uge 42 (12. oktober - 20. oktober 2024)
  • Juleferie: 21. december 2024 - 5. januar 2025
  • Vinterferie: Uge 8 (15. februar - 23. februar 2025)
  • Påskeferie: 12.april - 21. april 2025
  • 1. maj 2025
  • Kristi Himmelfartsferie: 29. maj - 1. juni 2025
  • Grundlovsdag: 5. juni 2025
  • Pinseferie: 7. juni - 9. juni. 2025
  • Sommerferie 2025: 28. juni - 6. august 2025
  • Første skoledag efter sommerferien er torsdag den 7. august 2025.
  • MULIGHED 

    Praktik i ferier

    Som STU-elev på Next Step får hver elev mulighed for at deltage i arbejdet i staldene i ferierne, hvilket kan bidrage til både praktiske færdigheder og personlig udvikling. Denne mulighed er ikke obligatorisk, men tilbydes som en del af et individuelt aftalesystem, hvor medarbejderne hos Next Step tager hensyn til den enkelte elevs behov, ønsker og niveau af erfaring.

    Det er vigtigt, at eleven har evnen til at bevæge sig selvstændigt i stalden, hvilket inkluderer at kunne navigere rundt på en sikker og ansvarlig måde. Desuden skal eleven kunne udføre de opgaver, som de har påtaget sig, efter de retningslinjer og aftaler, der er lavet. Opgaverne kan variere fra fodring af heste, rengøring af bokse til håndtering af udstyr og simple staldarbejdsopgaver.

    Kun ridning med personale 

    For at sikre et trygt og sikkert miljø for alle involverede, vil der altid være professionelt personale fra Next Step til stede, særlig når der rides. Dette personale har den nødvendige ekspertise til at overvåge aktiviteterne og sikre, at alt forløber sikkert og korrekt. De vil også være tilgængelige for at give vejledning og støtte til eleverne, så de kan lære de rette teknikker og håndtere hestene på en respektfuld og omsorgsfuld måde.


    Læring i ferier 

    Gennem denne oplevelse får STU-eleverne ikke blot mulighed for at anvende deres læring i praksis, men også at opbygge tillid til eget arbejde, lære ansvarlighed og udvikle sociale færdigheder i samspil med andre elever og medarbejdere. Det er en værdifuld mulighed for personlig vækst og udvikling af kompetencer, der kan være essentielle i fremtidige beskæftigelsessituationer.